Jeg har brug for nogle råd til hvordan jeg kan strukturere min vintertræning, med fokus på at gøre mig fysisk stærkere og fokusere på andet end løb.

Formålet er at blive bedst mulig klar til løbesæsonen 2019, hvor jeg skal planlægger min debut på maratondistancen og starter den strukturerede løbetræning i februar. 

Jeg har besluttet mig for at træne 5-6 gange om ugen i motionscentret af ca. en times varighed. Op klokken 5 og igang!

Fokus skal være på core- og bentræning, evt. kombineret med motionscykel og crosstrainer. Har ikke besluttet mig for om det overhovedet skal indeholde løb de næste 2-3 måneder. Mister jeg for meget ved SLET ikke at løbe?

Hvordan får jeg det bedste udbytte?

Skal jeg dele dagene op, så jeg den ene dag koncentrer mig om kardio, den næste dag ben, næste dag core, osv. eller giver det et bedre udbytte at træne flere dele af kroppen hver dag?

Vigtigt er det også at jeg ikke kører surt i ensformigt program efter et par uger.

Uden at det skal opfattes forkert, så har jeg ikke kun brug for at få at vide hvad I GØR, men hvad I også VED VIRKER

Skriv meget gerne en kommentar nedenfor.

På forhånd tak.

Hvis du vil have opdateringen om nye indlæg, så følg min Facebook side eller følg mig på Instagram

Kategorier: Vejen mod de 42 km

1 Kommentar

Daniel · 5. november 2018 kl. 15:35

Hej Klaus,
spændende planer! Jeg må sige at jeg er ikke særlig glad for at læse, at du overvejer ikke at løbe. Det vil jeg fraråde dig. vis løb er det man vil blive bedre til, skal man fortsætte i en vist mængde. Du skal samle nogle gode kilometer om vinteren, uden at overtræne. En lang tur i weekeden vil jeg synes er et must, hvis man satser på en marathon i 2019. Jeg vil anbefale dig at løbe 2-3 gange om ugen. Det kunne f.eks være to korte ture on en lidt længere tur. Derudover 3-4 / ugen max i motionscentret, og du er dækket ind. Du kunne splitte Core & Ben lidt, så at dine styrkesæts bliver overskuelige og ikke for voldsomme. F.eks en dag bentræning, kombineret med 30mins let spinning efter, for at få køret syrene ud af benene. Den anden kunne du fokusere 100% på core. Håber det hjælper lidt og gover mening, Du skal på ingen måde stoppe med at løbe. Konditionen taber man hurtig og det tager tid at får den igen. Sportslig hilsen, Daniel

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.